(وقتی میگم همه ENTP ها از دم جذابن منظورم اینه :")

های سوییتیز

خب اینجانب اومدم توی یه چالش خیلی خیلی خفن شرکت کنم :")

منبع و آغاز این چالش وب آروشایی قشنگمه~

اوکی لتس گت ایت (با لحن مارک بخونید)

 

 

#1

بین 3 تا 10 تا از نقاط ضعف و قوتتون رو بیان کنید

 

نقاط قوت

1. میتونم توی یه لحظه از چند تا زاویه متفاوت به یه مسئله نگاه کنم و خوبی ها و بدیای هر تصمیم گیری رو بسنجم (همه اینا تو چند ثانیه~)

2. ذهن تحلیلگری دارم

3. خیلی بیخیالم

4. کسی نمیتونه با احساساتم بازی کنه

5. خوب بلدم حرف بزنم.. چه حرفای عادی باشه چه بحث چه دفاع کردن

ینی توی بحث کردن یجوری حرف میزنم که طرف بعد یه مدت یا خودش میکشه کنار یا با توهین میذاره میره یا انقدر آدمه که یه بحث به درد بخور رو انقدر ادامه میدیم تا جایی که هردومون لذت میبریم از این تبادل اطلاعات

6. اصلا خجالتی نیستم

7. خیلی خوش بینم و هر اتفاق بدی هم بیوفته سعی میکنم جنبه های مثبتش رو هم ببینم

8. هرچی که باعث آزار و اذیت روح و روانم یا ناراحتیم بشه رو میندازم دور

9. از بیان کردن نظراتم نمیترسم حتی اگه بقیه خوششون نیاد یا احتمال بدم غلط باشه یا خودم بدونم غلطه

 

نقاط ضعف

1. وقتی فشار روانی روم زیاد میشه به جای اینکه بیشتر تلاش کنم یهو استپ میکنم و بیخیال همه چی میشم

2. خودم از همه چی برای خودم مهمترم

3. خیلی بیخیالم

4. زیادی احساسات تو وجودم خنثی عه

5. همون مورد 5 بخش نقاط قوت گاهی (خیلی اوقات) انقدر شدید میشه که باعث رنجش بقیه میشه (ولی من بازم ادامه میدم.. یه بخشی از شخصیتمه یونو..)

6. فوق العاده زود عصبانی میشم.. خیلی خیلی زود

7. سعی میکنم خودم تنهایی همه چی رو حل کنم ولی اکثر اوقات بیشتر گند میزنم

8. وقتی یه مشکلی برام پیش میاد میریزم توی خودم

9. گاهی بیش از حد رکم و گاهی بیش از حد پنهون کار

 

 

#2

شخصیت خودتون رو توصیف کنید

 

عا راستش

من شخصیت واقعااا پیچیده ای دارم

قصدم تعریف خودشیفته بازی یا هر کوفتی نیست

واقعا شخصیتم پیچیدست (نمیخوام اینو بگم اما شخصیتم خیلی عمیق هم هست-) و به جرئت میتونم بگم تا حالا هیچکس نتونسته بیشتر از 55 درصد شخصیتمو بشناسه

اکثر آدما بین 15 تا 30 درصد شخصیتمو میشناسن

و اگه بخوام صادق باشم خودم هم حدود 80 تا 88 درصد خودمو میشناسم اما خب

من آدمیم که شخصیتم ثابته ولی با توجه به شخص مقابلم تصمیم میگیرم کدوم وجهه های وجودمو نشون بدم و کدوما رو نشون ندم

به خاطر این ویژگیم خیلی اوقات بهم لقب "دورو" رو دادن اما دورو کسی نیست که با یه نفر یجوره و با یکی دیگه یجور دیگه؛ دو رو کسیه که جلوی روی تو دوستته و پشت سرت دشمنت

من فقط همونطور که انتظار دارم بقیه به شخصیتم احترام بذارن، خودم هم سعی میکنم به شخصیت بقیه احترام بذارم

اگه بخوام به طور خلاصه براتون از شخصیتم بگم میتونم اشاره کنم که من یه ENTP به تمام معنام

البته با وجود این نکته درصد درونگرایی و برونگراییم به شدت نزدیک همه و فانکشن S و N ـم تقریبا 50 درصده

و خودم این رو یه نقطه قوت میدونم

چون فانکشن دوم تایپ ام بی تی آی مربوط به ساختار ذهنی و شیوه دید شما به بیرونه و من واقعا بسته به هر شرایط میتونم حسی یا شهودی باشم (دقت کنید حسی! نه احساسی!)

یعنی هم میتونم با توجه به وایبی که از اطراف میگیرم جذب اطلاعات داشته باشم هم با استفاده از شواهد و مدارک

خودم فکر میکنم یکی از دلایلی که نمیتونم به اطراف تک بعدی نگاه کنم همینه

به شدت اعتقاد دارم توی هر چیزی که اتفاق میوفته (از اتفاقات طبیعی تا رفتار آدم ها) فقط یه دلیل وجود نداره و مجموعه ای از دلیلای مختلفی هست

به شدت منتطقی ـم

به شدت!

به هیچ عنوان نمیتونید از در احساسات با من وارد بشید و موفق بشید

اگه وسط یه بحث یهو بخواید قضیه رو احساسی کنید یا بخواید توی یه شرایط حساس احساساتی تصمیم بگیرید واقعا عصبی میشم

واقعا بیشتر از اون چیزی که فکر کنید اعصابم رو به هم میریزه

همین مسئله احساسی نبودنم باعث شده تنها کسی که تونسته تا الان مخ من رو بزنه معلم پرورشیمون باشه :"

اونم دلیلاش منطقی بود که قبول کردم توی اون مسابقه هه شرکت کنم :/

ولی جدا مخ زنی بود ولی با دلیلای منطقی-

توی تصمیم گیریام حتی اگه لحظه ای باشه توی ذهنم بالا پایینش میکنم

خیلی اوقات برای اینکه نتونم تصمیم درست رو بگیرم باهان حرف میزنن تا نتونم تو ذهنم پردازش کنم یا بهم زمان کمی میدن اما من توی همون دو ثانیه همه فکرامو میکنم^^

جدا خیلی فکر میکنم

تقریبا کل روز در حال فکر کردنم و اکثر اوقات به خاطر همین موضوع (و حالا موضوع های دیگه) سردرد دارم

و خب سرعت فکر کردنم خیلی بالاعه :"

خیلی خیلی سریعه :/

تا حالا چندین بار امتحان کردم که افکاری که توی 10 ثانیه از ذهنم گذشته رو بلند بگم و حدس بزنید چی؟ همون 10 ثانیه گفتنش 6/7 دقیقه طول کشیده :/

خیلی بداهه پردازم و از برنامه ریزی کردن متنفرمممممممممم

به معنای واقعی کلمه متنفرم

یه غرور کوفتی هم دارم که خیلی اوقات بهم آسیب میزنه ولی خب نمیتونم کنار بذارمش

برای شخصیتم خیلی ارزش قائلم

از حسادت، مقایسه،خودبزرگ بینی کاذب، دخالت و سرک کشیدن توی کار بقیه بیشتر از اون چیزی که فکرشو بکنید بیزارم

از مسئولیت داشتن میترسم~

از بزرگ شدن هم همینطور~

خیلی بیخیالم

نسبت به اکثر مسائل بی اهمیتم

حوصله درگیر کردن خودم با مسائل بی اهمیت (خیلی از مسائل مهم در نظر بقیه از نظر من بی اهمیته) رو ندارم

به شدتتتتتتتتتتتتتتتتتت تنبلم

خیلییییییییییییی تنبلماا

مامانم از شدت تنبل بودنم کلافس

حرف بقیه برام هیچ اهمیتی نداره

درکل از اونام که همه در حال زدن تو سر و کله خودشونن اون طرف نشسته داره تخمه میشکونه :"

به شدت بامعرفتم

حیلی اوقات آدم تاکسیکیم

سعی میکنم کمش کنم ولی خب..

نسبت به اکثر مسائل و اتفاقات بی حسم

اعصاب خورد کنم و رومخ میرم

وای همچنان کلی چیز هست که از خودم نگفتم ولی با این حال بازم خیلی گفتم :/

حس خوبی ندارم انقدر از خودم گفتم :"

 

 

#3

ویژگی های ظاهری خودتون رو بیان کنید

قدم بلنده

پوستم خیلی سفیده

موهام بلنده ولی عمیقا دلم میخواد کوتاهشون کنم

رنگ موهام یجوریه که نمیشه گفت :" بچه بودم آرایشگره میگفت به این رنگ میگن قهوه ای زیتونی حالا نمیدونم :/ کلا یجوریه  که انگار رنگ قهوه ای روشن و زیتونی رو به نسبت 80 به 20 قاطی کردن اینطوری طور~

لاغر نیستم ولی خب چاق هم نیستم

دست و پاهام خیلی درازن

چشمام تقریبا ریزن و قهوه ای روشنن

چونه خوش حالتی دارم

خودم چونه ـم رو بیشتر از همه اعضای صورتم دوست دارم

گونه هام تحت هر تغییر شرایطی (تغییر دمای بدن، عصبی شدن، خجالت (اگه پیش بیاد)، خستگی، تحت فشار بودن، استرس، خوشحالی، ذوق، هیجان) زارت و زورت قرمز میشن

تو قیافم یه نشاط خاص و در عین حال یه "من حال انجام هیچکاری رو ندارم" خاصی هست

نمیخوام اینطور باشه اما ناخوآگاه تحت تاثیر شرایط یهو کسی که کنارمه رو میزنم ")