این پست برای خودم به شخصه خیلی جالبه

حتی اگه از توی وب دارید پست رو میبینید عنوان رو اول بخونید

جدی هرکودومشون رو که توی کانال میدیدم با خودم میگفتم وایییی این چقدررر منمممم :"

و باور کنید تک تک این حرفا به شدت حرص دراره..

نه از اون حرصایی که طرف مقابل حرص بخوره تو بخندی..

از اون حرصایی که طرف میخوره و بعد میزنه با همون لحن حرصی جرواجرت میکنه:)

انی وی آخر هر مورد نظر خودمو هم گفتم :")

 

1. همینه که هست!

پذیرفتن چیزها همونجوری که هست عین اینه که مجبورشون کنید یه چیزیو برخلاف خواسته‌شون قبول کنن. همین موضوع به شدت در تضاد با فانکشن غالبشون، یعنی شهود برون‌گرا (ne) هستش.
این تایپ کلا با نوآوری، خلاقیت، تبدیل چیزا و وصل کردنشون بهم و همچنین یافتن پتانسیل هستن.
راضی شدن به "همینه که هست" برخلاف طبیعتشونه.

میدونید.. به شخصه وقتی یه نفر این رو بهم میگه همه زورمو میزنم که بهش ثابت کنم اتفاقا همینه که نیست^^

هیچ قانون ثابتی توی این دنیا وجود نداره لاولیای من

 

2. باشه بابا تو راست میگی! 

آیا به پرخاشگری منفعلانه تمایل دارید؟ اگه آره، بهتره این عادتتون رو کنار بذارید.
این تایپ از رفتارهای پرخاشگرانه‌ی منفعلانه متنفرند و ترجیح میدن که افراد عین آدم چیزی که تو ذهنشونه رو به زبون بیارن. پس تا میتونید رک و راست حرفتونو بزنید.

وای این..

میدونید این حرف چقدر بی ادبی محسوب میشه؟

خودم 98 درصد اوقات این حرف رو توی بحثا شنیدم.. وقتی که طرف متوجه شده داره اشتباه میکنه اما حاضر نیست اشتباهشو قبول کنه و زورش گرفته از اینکه داره میبازه و یهو اینو میگه :/

وقتی داره باهاتون منطقی بحث میشه، منطقی باشید

بای ده وی..

یکی از موارد پرخاشگری منفعلانه تیکه انداختنه و اونم خیلی حرص و زور داره :"

 

3. چون من میگم!

این چندتا کلمه فقط برای به چالش کشیدن entp عمل میکنه تا درست برن کاریو انجام بدن که ازش منعشون کردید😂
اونها دلایل منطقی و بحث آزاد میخوان تا قانع بشن قبل از اینکه با خواست خودشون چیزیو قبول کنن.

بحث تقریبا هر روزه من و خانواده :

خب ینی چی مثلا

این حرف وایب مشابهی با مورد اول داره منتها زورش بیشتره

ینی قشنگ هرموقع یکی بخواد با جمله "چون من میگم" من رو وادار کنه کاری رو انجام بدم،

یه جوری وانمود میکنم که اوکی هرچی تو بگی، ولی به هیچ عنوان حاضر نیستم انجامش بدم

باور کنید در حد چند تا جمله حرف زدن و دلیل منطقی اوردن برای انجام یه کاری خیلی بهتر باعث میشه تا entp ها خودشون اون کار رو به بهترین نحو انجام بدم (البته اگه بخوان)

درکل مطمعن باشید گفتن این جمله نتیجه کاملا برعکسی با هدف شما از بیانش میده شک نکنید

و عا اینکه

اگه تو ذهنتون قضایا رو برعکس کنید که این حرف رو بزنید تا entp لج کنه و از عمد اونکار رو انجام نده و یه کار دیگه که شما میخواید رو بکنه، شک نکنید اون میفهمه و بازم نقشه هاتونو خراب میکنه

 

4. اینو که همه میدونن!

این خط فقط این موضوعو مطرح میکنه که "عه جدی؟"، "همه کی هستن اصلا؟"، "فقط چون همه یه چیزیو میدونن یعنی اون موضوع درسته!؟"
معمولا وقتی این جمله رو بهشون میگید تلاش میکنن تا حد ممکن متواضعانه برخورد کنن و یا سر و ته بحثو زود به هم بیارن.

وای این جواباش دقیقا جوابای من بود😂😂

البته من همیشه هم متواضع برخورد نمیکنم و اگه صحبت رو در رو باشه، از قیافم مشخصه که میخوام با این حرف بزنم تو دهن طرف..

و دوباره.. هیچ چیزی وجود نداره که همه بدونن!

 

5. بیا از این روش استفاده کنیم که مطمئنه. امتحان کردن روش‌های دیگه وقت تلف کردنه!

پایبندی به یه روش معمول و آزمایش‌شده میتونه قاتل اصلی حال و حوصله‌ی این تایپ باشه. 
اونها میخوان که نوآوری کنن و راه‌های جدید برای انجام هرکاری پیدا کنن و بسازن.
مگر اینکه واقعا با مشکل زمان مواجه باشن، بعد از به پایان رسوندن کاری دوباره میرن سرش تا یه روش عجیب غریب واسش پیدا کنن چون ذهنشون از قبل درگیر مونده.

حق حق حقققTT

ببینید عقیده شخصی من اینه که هیچ روش مطمعن و موفقی وجود نداره؛ صرفا روی تعداد زیادی از آدم ها جواب داده و به این معنی نیست که درسته

بالاخره که وقت ما داره تلف میشه، چه عیبی داره تو راه پیدا کردن یه روش خفن تلف بشه؟

 

6. آخه این مثل روز روشنه، چیشو داری تحلیل میکنی؟!

به لطف شهود برون‌گرا و تفکر درونگراشون، entp ها هررررچیزیو از ١٠٠ زاویه میبینن.
همچنین این تایپ ترجیح میده که طرز تفکر باینری داشته باشه و قوانین از پیش تعیین‌شده رو راحت زیرسوال ببره.
سیاه‌وسفید دیدن چیزها براشون محدود کنند و مجبور شدن به همچین چیزی ناامیدشون میکنه.

جمله دوم>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ببینید از چند زاویه مختلف قضیه رو نگاه کردن واقعا دست خودشون نیست

و درواقع اصلا ویژگی بدی هم نیست

درضمن.. از کسایی که برای دستشویی رفتن مسیر رو تحلیل میکنن که چجوری کمتر راه برن چه انتظاری دارید؟

کلا قرار دادن همه چی توی معادله خیلی جذابه

حتی اگه تهش جواب نده اون روند معادله حل کردن خیلی باحاله

ولی اون جمله "ترجیح میدن قوانین از پیش تعیین شده رو زیر سوال ببرن" خیلییییی راسته

ینی من اینجوریم :

من : عه قانون..

مغزم : بریم بشکونیمش!

من : داشتم به همین فکر میکردم.. داش خودمی

به هر حال.. قوانین بی نقص نیستن و اونا رو یه آدمایی مثل خودمون نوشتن

 

7. با مخت فکر نکن، ببین دلت چی میگه!

به عنوان یک تایپ منطقی، entp ها ترجیح نمیدن بدون تجزیه تحلیل داده‌های منطقی خیلی راحت تصمیم بگیرن. 
وقتی ازشون خواسته میشه تا فرایند های فکری منطقی خودشونو نادید بگیرن یا بجای حقیقت از احساسات استفاده کنن، همچین راضی و خوشحال به ‌نظر نمیان.
این تایپ قطعا مثل همه‌ی تایپ‌ها و انسان‌ها احساسات و ارزش‌هایی دارن ولی وقتی نوبت به تصمیم‌گیری میرسه، جدی ‌جدی باید همه‌چیو توی معادله قرار بدن و بعد حلش کنن.

به نام خدا

حرص درار ترین و مزخرف ترین حرف بین همه اینا

ینی وقتی یکی این حرف رو بهم میزنه بی تعارف میخوام با لگد برم صورتشو صاف کنممممممممم

ینی چی خبببب

با دلم فکر کنم که چی بشه.. اصن مگه دل حرف میزنه.. اصن مگه دل فکر میکنهههههه

نفس عمیق کشیدن*

بیاید درمورد این یکی حرف نزنیم اصن ^^


منبع : @Eema_MBTI

راستش میخواستم موقعی که این سری پستشون کامل شد بذارمش اما واقعا دووم نیوردم :"

وقتی کامل شد آپدیتش میکنم~